Ora să ȘTIM: Laborator

mai15

ACTIVITATE: AMOS E RĂCIT

Categorii //Ora să ȘTIM

Copil răcit în plină vară? 🤒👧👦☕ Ca să treceți mai ușor peste această perioadă, fă cu piticul următoarele activități interactive!

  1. Citiți cu voce tare cartea ”Amos e răcit”, de Philip C. Stead și apoi povestiți despre prietenie între oameni și animale. 🐶🐱👫🦛🐘🐢
  2. Experimentați! Mirosiți împreună fiecare plantă, faceți apoi o infuzie de ierburi antirăceală și dă-i copilului ceaiul să-l bea! 🌿
  3. Nu uita să-l înveți regulile de igienă atunci când strănută sau tușește! 😷

Vârsta: 7-10 ani 

Tilu carte: Amos e răcit 

Autor carte: Philip C. Stead

Obiectivul activității:

  • Familiarizarea copiilor cu regulile de prevenire a răcelii
  • Simțurile: miros, gust, temperatură (fierbinte, rece)

Materiale necesare:

  • Ierburi necesare pentru prepararea ceaiului antirăceală: mentă, floare de tei, crenguțe și frunze de zmeur,
  • Lămâie, 
  • Dulceață de coacăze negre,
  • Miere de albine,
  • Pahare/căni/cești.

Preambul:

Copiii vor fi așezați în cerc și vor fi provocați la discuție:

  1. Ce este răceala?
  2. Cum arată? Ce simptome are?
  3. Cum se poate trata răceala?
  4. Cine are grijă de voi când sunteți răciți?

Sugestii sesiunea de citire

Adultul va prezenta cartea și va citi prima pagină după care va întreba copiii care e programul lor zilnic și dacă îl respectă. Copiii vor face cunoștință cu prietenii lui Amos de la grădina zoologică.

  1. Cum comunică Amos cu fiecare în parte?
  2. Dar ce s-a întâmplat oare că Amos n-a venit la serviciu? 
  3. Ce-au făcut prietenii lui Amos?
  4. Ce mijloc de transport au folosit ei ca să-l viziteze pe Amos?
  5. Cum s-au comportat animalele cu Amos?

Aceste întrebări vor fi formulate de către adult/bibliotecar și ei vor asculta și comenta răspunsurile copiilor cu textul respectiv din carte.

Sugestii sesiunea de activități 

Experimentul: Se va pregăti într-un ceainic  o infuzie din frunze și crenguțe de zmeur, flori de tei, mentă, câteva felii de lămâie. Adultul le dă copiilor să miroasă ierburile uscate pentru ceai și îi întreabă ce simt. Apoi se va turna deasupra apă clocotită. Se va acoperi și se va lăsa pentru câteva minute să se infuzeze. Copiii vor mirosi din nou plantele și vor explica ce simt. Când este mirosul plantelor mai puternic și de ce?

În timpul infuziei copiii își vor lua câte un pahar și o linguriță. 

Vor servi apoi ceai cu dulceață de coacăze negre și miere de albine.

Ceaiul de plante se bea călduț și nici într-un caz fierbinte !!!  

Propunere de activitate trimisă de doamna Victoria Țîcu, bibliotecar la Biblioteca Municipală „Eugeniu Coșeriu” Bălți.

Resurse suplimentare pentru adulți (bibliotecari, educatori, învățători, părinți, bunici):

Plante medicinale – Aplicații pe Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.do_apps.catalog_169&hl=ro

🤝Programul Ora să ȘTIM este susținut de: Deutsche Telekom Stiftung

➡️Dă LIKE paginii noastre de Facebook și fii la curent cu activitățile și experimentele de la Ora să ȘTIM!👍

Stiri

TRANZIȚIA ROMÂNIEI CĂTR...

21-07-2021

 MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ...

CUM POȚI DEVENI EDITOR PE...

07-07-2021

Cauți o informație pe intern...

JOB: Căutăm Coordonator ...

26-05-2021

Fundația Progress caută pent...

Calea Plevnei Nr. 29, Et. 1, Ap. 3, sector 1, București, cod poștal 010221

Tel

Email: office@progressfoundation.ro