Considerăm că punctul de pornire al progresului social și educațional durabil este dat de intervențiile care se bazează pe cercetare. A fi înseamnă a fi măsurat, spunem noi, pornind de la o reflecție a lui Bertrand Russell. Putem contribui semnificativ la dezvoltarea societății doar prin proiecte fundamentate pe date științifice solide, aducând astfel o valoare reală comunităților pe care le servim și oferind totodată raportări robuste companiilor care aleg să investească în aceste comunități alături de noi.

Cercetarea noastră vizează trei paliere: rapoarte de cercetare referitoare la implementarea proiectelor cu metodologii pre- și post- intervenție, cercetare fundamentală și cercetări empirice, aplicate la nivel comunitar, organizațional, și de impact social.

Consultă aici cele mai recente cercetări efectuate de echipa de cercetare a Fundației Progress.

2024
4 Septembrie

„PUBLIC LIBRARIES – KEY ACTORS IN FIGHTING MISINFORMATION IN THE FUTURE DIGITAL SOCIETY”

de Diana Vintilă

Într-un secol caracterizat de avansurile în TIC și IA, problemele legate de dezinformare devin tot mai acute. Diana Vintilă subliniază rolul esențial al bibliotecilor publice ca actori-cheie în combaterea acestui fenomen, prin promovarea alfabetizării digitale, furnizarea de [...]

2024
2 Septembrie

„HEROES IN WAITING – AN EVALUATION OF USERS’ PERCEPTION OF PUBLIC LIBRARIES’ SERVICES”

de Camelia Crișan & Bianca Ionescu

Publicat pe platforma Sciendo, acest articol explorează în detaliu percepția utilizatorilor asupra serviciilor oferite de bibliotecile publice, aducând în prim-plan importanța acestora în comunitățile pe care le deservesc. Printr-o analiză riguroasă, cercetătorii au reușit să scoată la lumină nuanțe [...]

2024
20 Iunie

DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR IT ȘI SOFT SKILLS ALE PARTICIPANȚILOR LA PROIECTUL CODE KIDS

de Camelia Crișan & Dragoș Iliescu

Fundația Progress a demarat în luna noiembrie 2023 și, respectiv, în luna iunie 2024 două cercetări privind dezvoltarea competențelor IT și soft skills ale participanților la proiectul CODE Kids. 6 din cele 8 competențe digitale măsurate au crescut semnificativ iar pentru 3 din cele 4 competențe [...]

2024
11 Aprilie

RAPORT CERCETARE SCOALA DE BANI

de Camelia Crișan

Fundația Progress a demarat în luna noiembrie 2023 și, respectiv, în luna iunie 2024 două cercetări privind dezvoltarea competențelor IT și soft skills ale participanților la proiectul CODE Kids. 6 din cele 8 competențe digitale măsurate au crescut semnificativ iar pentru 3 din cele 4 competențe sociale studiate, există creșteri importante [...]

2024
28 Februarie

EVALUAREA PERCEPȚIEI ROMÂNILOR ASUPRA BIBLIOTECILOR PUBLICE

de Camelia Crișan & Bianca Ionescu

La sfârșitul anului trecut, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a deschis o linie de finanțare prin PNRR destinată modernizării sistemului de biblioteci publice din România. Suma care urmează a fi investită în această direcție este de 37 milioane de euro pentru 41 de proiecte, adică 41 de rețele [...]

2023
Aprilie

"Cum le ajutăm pe fetele din mediul rural? Maparea problemei și soluții"

de Camelia Crișan

Cercetarea inițială (pre-intervenție) a avut ca obiectiv măsurarea atitudinilor fetelor din mediul rural din România cu privire la problemele care le afectează bunăstarea personală și socială. Studiul a pornit de la cercetări anterioare realizate de Dunkley (2004), Ging și Norman (2016) [...]

2021
2 Aprilie

ATITUDINILE ȘI PROVOCĂRILE FETELOR DIN ROMÂNIA RURALĂ ÎN ANUL 2021

Mai mult de jumătate din fetele de la sate au fost victime ale violenței verbale și 20,6% dintre ele au fost agresate fizic. Sănătatea mintală, lipsa de motivație, integrarea în societate, izolarea, stresul și suprasolicitarea la școală, dorul de părinții și frații care sunt departe [...]