Ora să ȘTIM: Laborator

mai07

ACTIVITATE: LULI ȘI CĂSUȚA DIN COPAC

Categorii //Ora să ȘTIM

Conectează simțurile cu natura și matematica și ajută-l pe copilul tău să afle lucruri noi! 🌿 🔢
✨Iată 3 idei de activități interactive pentru copiii între 7 și 10 ani.

Ca suport, vă propunem cartea „Luli și Căsuța din Copac”, scrisă de Iulia Iordan sau orice carte cu povești și informații despre copaci. Astfel, veți experimenta împreună, iar cei mici se vor distra învățând noțiuni de botanică și matematică. 🧪 👫


PLAN DETALIAT PENTRU ACTIVITATE

Vârsta: 7-10 ani 

Tilul cărții: ”Luli și căsuța din copac”

Autor carte: Iulia Iordan

Obiectivele activității:

  • Măsurători
  • Numere
  • Comparații între numere
  • Simțuri
  • Botanică 

Materiale necesare: Sfoară/Ață care se rupe ușor, metru de croitorie, scândură tăiată și rumeguș, foi, creioane

Preambul:

Copiii vor fi adunați în cerc și vor fi întrebați:

  1. Știți ce se întâmplă cu copacii iarna?
  2. Știți la ce sunt utili copacii?
  3. De ce au nevoie copacii pentru creștere?
  4. Puteți da exemple de nume de arbori din pădure, de copaci și de pomi fructiferi?
  5. Puteți face diferența dintre copaci și pomi fructiferi?

Sugestii sesiunea de citire

Adultul deschide cartea și îi pregătește pe copii pentru lectură:

1. Le spune despre Luli, personajul cărții și le citește Ziua 1.

Copiilor li se dă spre a mirosi lemnul tăiat și să pipăie rumegușul. Li se cere să spună cu ce seamănă mirosul de lemn și cum se simte la pipăit rumegușul.

2. Se trece mai departe la Ziua 2.

Se citesc textele: Salcia și Plopul.
Copiilor li se cere să spună asemănări și deosebiri între salcie și plopi.

Sugestii sesiunea de activități 

  • Copiii sunt împărțiți în grupuri de câte doi. Un grup primește metrul, celălalt grup foaia și creionul. 
  • Copiii sunt apoi rugați să meargă la arborii din jurul bibliotecii, casei, școlii (supravegheați de bibliotecar/părinte/educator/profesor/voluntar) și să le măsoare grosimea trunchiului, folosind sfoara.
  • După ce măsoară 2-3  arbori, se întorc pentru a vedea care e circumferința lor, punând ața de-a lungul metrului de croitorie.
  • Adultul demonstrează cum se măsoară circumferința arborelui.
  • Copiii folosesc foile pentru a desena forma trunchiului arborelui și a-l măsura.
  • Copiii compară măsurătorile lor: sunt egale pentru aceiași copaci? Dacă nu – în ce punct au măsurat fiecare. 

Răspuns: măsurătoarea diferă în funcție de locul măsurării, chiar dacă e vorba de același copac.

  • Copiii pot fi rugați apoi să ordoneze circumferințele crescător (de la cel mai mic la cel mai mare număr).

Resurse suplimentare pentru adulți (bibliotecari, educatori, învățători, părinți, bunici):

Descoperă.ro Care este cel mai mare arbore din lume? Dar cel mai înalt? https://www.descopera.ro/dnews/10824119-care-este-cel-mai-mare-arbore-din-lume-dar-cel-mai-inalt

Wikipedia.org https://ro.wikipedia.org/wiki/Arbore

Program susținut de: Deutsche Telekom Stiftung

➡️Dă LIKE paginii noastre de Facebook și fii la curent cu activitățile și experimentele de la Ora să ȘTIM!👍

Stiri

BIBLIOTECILE PUBLICE CA HU...

BIBLIOTECILE PUBLICE CA HU...

14-04-2020

6 biblioteci din România, Rep...

Criza economică va distru...

30-03-2020

Criza în care deja a intrat s...

#CodamAcasa – Întâlnir...

#CodamAcasa – Întâlnir...

20-03-2020

În această perioadă, în ca...

Calea Plevnei Nr. 29, Et. 1, Ap. 3, sector 1, București, cod poștal 010221

Tel

Email: office@progressfoundation.ro