Prăpastia dintre elevii de la sate și cei de la orașe se adâncește: Cum putem stopa acest fenomen
Sărăcia, lipsa oportunităților, a infrastructurii și accesul limitat la dispozitive pentru a face școala online au mărit anul trecut discrepanța dintre elevii din mediul rural și cei de la orașe.
Astfel, amintim că 37% dintre elevii de la sate au luat sub nota 5 la Evaluarea Națională în 2021 – și doar 4% au obținut peste 9. În mediul urban, ponderea celor cu medii mari e mai mare.
Mai mult, 380.000 de copii cu vârsta între 3-17 ani nu urmau nicio formă de învațământ la începutul anului 2019.
De asemenea, 38,1% din copii se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, iar aproape o cincime din copiii sub 6 ani trăiesc în condiții de deprivare materială severă, conform datelor Eurostat, citate într-un studiu realizat de World Vision România.
Fundația Progress face parte din soluție, prin programe precum CODE Kids, care are ca scop formarea competențele copiilor de 10-14 ani, din mediul rural, în domeniul STEM pentru a-i ajuta la școală și în viitoarea lor carieră.
„Ar fi minunat ca fiecare să-și facă bine treaba acolo unde este, nimic mai mult, din punctul meu de vedere. O soluție națională și pe termen lung trebuie să implice o abordare sistemică. Altfel peticim pe ici, pe colo, dar nu avem rezultate durabile. Avem nevoie de o abordare care să aducă împreună decidenții politici, părinții și comunitățile locale. Avem nevoie de date care să ne arate cum stăm”, spune Camelia Crișan, cercetător la Fundația Progress și profesor la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA, pentru SpotMedia.ro.
Citește articolul complet pe SpotMedia.ro
- Tags: CODE Kids