Bibliotecarii din Ora să ŞTIM – Opinia lor despre Implicarea în Proiectele Naționale
Sesiunile de citire cu voce tare, experimentele, acea oră în care copiii învățau ceva nou din aria ȘTIM, a reprezentat și pentru bibliotecari o oportunitate uriașă de învățare și de redescoperire a importanței rolului lor în dezvoltarea tinerilor.
Odată cu finalizarea proiectului Ora să ȘTIM, un formular de feedback a fost trimis către bibliotecarii participanți la inițiativă, iar ultimul câmp ce a urmat a fi completat în chestionar a conținut mesajul lor ce urmat a fi transmis către parteneriii și susținătorii proiectului, iar câteva dintre răspunsurile lor au fost următoarele:
„Ați reușit să salvați bibliotecile din mediul rural românesc, vă felicit din toata inima! Beneficiari suntem noi toți, dumneavoastră, noi bibliotecarii, dar mai ales copiii! Vă mulțumim!
O vară frumoasă, drumurile noastre să se intersecteze iarăși!” – bibliotecar, judeţul Argeș
„Vă mulțumim pentru tot, dar mai ales pentru faptul că ne-ați dat ocazia să aducem multe zâmbete pe chipuri, uimire în suflet şi în gânduri, dar și posibilitatea să rămânem în amintirile copiilor cu momente inedite, care au avut loc doar la bibliotecă!” – bibliotecar, judeţul Vâlcea
„Continuați! Cărțile au fost foarte bune, promovarea excelentă, iar uniunea creată între bibliotecari a dat rezultate excelente, mult mai bune decât dacă am fi organizat singuri astfel de activităţi.” bibliotecar, județul Prahova
Bibliotecarii din Ora să ȘTIM sunt dispuși să facă parte din proiecte ce sprijină dezvoltarea copiilor din comunitățile lor.
Susținute de Fundația Progress și Fundația Deutsche Telekom Stiftung, bibliotecile județene și comunale, au prins viață, au devenit Hub-uri destinate educației, și au deschis porțile mai multor copii către descoperirea lumii prin intermediul ȘTIM.
Bibliotecile publice din zonele rurale reprezintă în acest moment, prin intermediul proiectelor naționale cu impact în comunitățile vulnerabile, soluţia prin care atât copiii cât şi bibliotecarii întâlnesc oportunităţi de dezvoltare şi de descoperire a lumii secolului 21.