Proiecte

CODE Kids

Proiectul CODE Kids – Copiii fac coding în bibliotecile publice are ca scop crearea unei mișcări de coding și STEM în care copii, tineri și bibliotecari din mediul rural și urban mic își dezvoltă competențele digitale și se implică în viața comunității din care provin, prin rezolvarea unor teme digitale creative. Prin activitățile de formare și atelierele organizate este deschisă o altă fereastră către explorarea lumii digitale cu oportunitățile sale de dezvoltare și învățare, astfel încât peste 2000 de copii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani, să fie încurajați să se implice activ și chiar să urmeze o carieră în tehnologie. Biblioteci publice din 14 județe ale României sunt implicate direct în implementarea acestuia, prin personalul angajat și spațiile deținute.

Perioada: Ianuarie 2018- Decembrie 2020|Parteneri: Romanian-American Foundation, Asociația Etic, Institutul Aspen Romania, bibliotecile publice din România | Buget: 550,000 USD Detalii

Ora să ȘTIM

Ora să ȘTIM este o inițiativă națională care are drept obiectiv stimularea interesului copiilor din mediul rural pentru lectură și alte subiecte din aria ȘTIM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică). Proiectul este implementat cu ajutorul bibliotecarilor din bibliotecile publice aflate în zonele rurale. Aceștia susțin ateliere Ora să ȘTIM în mod periodic pentru copii cu vârste cuprinse între 3 și 10 ani. În timpul atelierelor, copiii ascultă fascinați povești interactive și realizează mici experimente din domeniul ȘTIM.

Proiectul Ora să ȘTIM este prezent în peste 150 de localități din 12 județe din România: Argeș, Bihor, Dâmbovița, Gorj, Harghita, Hunedoara, Prahova, Mureș, Neamț, Sălaj, Vâlcea și Vrancea.

Perioada: Octombrie 2018- Iulie 2019| Buget: 47,400 EUR | Parteneri: 150 de biblioteci publice din România | Finantator: Deutsche Telekom Stiftung Detalii

Școala de reporteri SDG

Proiectul Școala de Reporteri SDG are ca scop motivarea și instruirea copiiilor din mediul rural să se informeze, să realizeze și să publice materiale video și audio relevante pentru localitățile în care locuiesc, promovând cele 17 Obiective Globale incluse de ONU pe agenda 2030.

Astfel, aceștia descoperă ce sunt Obiectivele Globale, SDG-urile, și care este importanța acestora în generația lor și promovează aceste obiective realizând video-uri și podcasturi în care abordează această temă, într-un mod original. Detalii se găsesc pe site  pagina de facebook Progress Foundation.

Perioada: Martie 2019-Iunie 2019 |Buget: 47240 Lei |Finanțator: Co-finanțat de Uniunea Europeană și implementat de organizația FINGO din Finlanda, în parteneriat cu FOND, platforma CROSOL și CONCORD.

Learning circles in libraries

Obiectivul principal al proiectului Learning circles in libraries este de a îmbunătăți şi de a extinde complexitatea şi eficiența oportunităților educaționale pentru cursanții adulți, prin facilitarea accesului la conținutul online util, studiul eficient și îmbunătățirea abilităților de învățare pe tot parcursul vieții.

Cercul de învățare este facilitat de către un bibliotecar și se va ține în incinta bibliotecilor publice. Cursurile gratuite, online, utilizate în cercurile de învățare sunt utilizate pentru  a sprijini abilitățile digitale și abilitățile de lucru / academice. Această metodologie a fost concepută pentru a atenua multe dintre problemele cu care se confruntă cursanții ce vor să urmeze cursuri online, adică lipsa de motivație, bariere digitale și izolare socială.

Perioada: Septembrie 2018- August 2021 | Buget: 370,680 EUR | Finanțator: Erasmus+, Acțiunea Parteneriate strategice

Al treilea spațiu al comunității

Ideea propusă de “Al treilea spațiu al comunității” privește formarea de cetățeni activi și amenajarea în 6 biblioteci publice din Republica Moldova, a unor spații – cuiburi ale democrației – ce încurajează deprinderea comportamentelor civice, dezbaterea problemelor locale și luarea de inițiativă pentru soluționarea acestora. Cuiburile democrației din cadrul bibliotecilor publice – inovative, moderne, realizate prin design participativ, vor constitui spații de întâlnire și dezbatere cetățenească, cu acces liber pentru toți membrii comunității.

Perioada: Septembrie 2016- august 2017| Parteneri: Asociația Bibliotecarilor din Republica Moldova și Fundația Progress| Buget: 33 584 EUR| Proiectul “Al treilea spațiu al comunității” este sprijinit financiar de către Ambasada Regatului Țărilor de Jos în cadrul Programului ”MATRA|Detalii

New Challenge for Public Libraries (New Lib)

Prin proiectul New Challenge for Public Libraries (New Lib) ne propunem să creăm o comunitate transnațională formată în jurul  bibliotecilor publice active, în țările europene implicate, pentru a împărtăși bunele practici în testarea metodologiei human centred design (design centrat pe om), în conceptualizarea de servicii innovative și în implicarea activă a cetățenilor/audienței în crearea acestora.
Perioada: Mai 2016 – Aprilie 2018 | Parteneri: Consorzio Sistema Bibliotecario Nord Ovest (Italia),  Regiunea Lombardia (Italia), Universitatea de studii din Milano Bicocca (Italia), Biblioteca Lucio Craveiro Da Silva (Portugalia), Serviciul pentru cultură și cetățeni din cadul Municipalității Aarhus (Danemarca), Biblioteca județeană Nicolae Iorga Ploiești (România), Fundația Progress (România)|   Buget: 340 266.08 EUR | Finanțator: Comisia Europeană în cadrul Programului Europa Creativă – Subprogramul CulturăDetalii

Socăcițele – Bucătăresele comunitare

În tradiția satelor transilvănene, socăcițele sunt bucătăresele prezente la toate evenimentele majore din viața satului – nunți, botezuri, dar și la pomeni. În cadrul proiectului “SOCĂCIŢELE – bucătăresele comunitare – păstrătoare, promotoare şi creatoare în artele culinare rurale tradiţionale” ne propunem să înregistrăm patrimoniul culinar din Valea Someșului Superior, să identificăm socăcițele active din zonă (cu precădere în localitățile Feldru, Rebrișoara și Rodna), să promovăm artă socăcitului ca formă de antreprenoriat social și să realizăm, în format electronic, o serie de publicații cu rețete și tradiții din domeniul “gâzdăcitului”.

Perioada: 2015-2016 | Buget: 15.000 EUR | Finanțator: Granturi SEE 2009-2014, programul PA17/RO13 | Detalii

Al Treilea Spațiu

Al Treilea Spațiu al Cetățeniei Active (pe scurt, Al Treilea Spațiu) este un proiect finanțat prin Granturile 2009-2014, în cadrul Programului Fond ONG România, ce vizează dezvoltarea unui sistem complet de facilitare a participării civice prin: crearea de spații care  protejeze și  promoveze valorile democratice (“cuiburi ale democrației”), formarea de cetățeni activi și consolidarea comportamentelor civice ale acestora prin analizarea performanței din sectorul public.

PerioadaIulie 2014 – Aprilie 2016 | Buget: 245.884 EUR | Finanțator: Granturi SEE 2009-2014, FOND ONG | Detalii

Silver Stories

Silver Stories (ro.: „Povestiri de argint”) este un proiect finanțat prin programul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, ce continuă proiectul DigiTales – Extending creative practices (2011-2012, finanțat prin programul Grundtvig) și programul național DigiTales, finanțat de IREX (2013)Principalele obiective ale proiectului sunt crearea unui nou curs de povestiri digitale și livrarea acestuia de către 11 bibliotecari-formatori, în 11 biblioteci județene, pentru 16 specialiști în educația grupurilor defavorizate (reprezentanți ONG, angajați din instituții publice – asistenți sociali, psiho-pedagogi, psihologi ș.a.m.d).

Perioada: Noiembrie 2013 – August 2015 | Buget: 279.014 EUR | Finanțator: CE, programul Leonardo da Vinci | Detalii

Performață școlară la orice nivel social

Performanță școlară la orice nivel”, proiect câștigător în cadrul competiției de proiecte Raiffeisen comunități, a fost implementat în anul școlar 2013 – 2014 pentru a ajuta 60 de elevi din clasele a VII-a și a VIII-a de la Școala Gimnazială “Lucian Blaga” și de la Școală Gimnazială nr. 7 Viișoara – municipiul Bistrița – să obțină rezultate bune la testele de Evaluare Națională din anul 2014. Elevii au beneficiat de meditații în regim after school la disciplinele limba română și matematică. În același timp, profesorii implicați în proiect de la cele două școli au participat la un workshop de folosire a metodelor inovative în predare, iar elevilor li s-au oferit rechizitele și culegerile necesare pentru instruire.

Perioada: 2013 – 2014 | Buget: 28.370 RON | Finanțator: Raiffeisen, programul „Raiffeisen Comunități” | Detalii

DigiTales

În decursul anului 2011 și începutul anului 2012, Fundația Progress a facilitat participarea a 14 bibliotecari formatori din 12 județe ale României la cursul de formare profesională în metodologia Povestirilor Digitale (DigiTales) organizată de colegiul Goldsmiths din Marea Britanie. La întoarcerea în România, trainerii bibliotecari au instruit la rândul lor seniori din comunitățile din care proveneau și astfel s-au realizat trei obiective importante: păstrarea identității culturale a comunităților, alfabetizarea digitală, incluziunea digitală a persoanelor de vârstă a treia. S-au creat peste 100 de povești digitale personale, interesante și captivante.

Perioada: 2011-2012 | Buget: 20.000 EUR | Finanțator: CE, programul Grundtvig | Detalii

  1. Cine suntem
  2. Viziune
  3. Ce facem
  4. Cum lucram

Cine suntem

Fundatia Progress este o organizatie neguvernamentala ce piloteaza initiative locale in domeniul educatiei/formarii, (e-)incluziunii si dezvoltarii comunitare pe care le scaleaza apoi, la nivel national, drept bune practici, inovatoare si de impact.

Viziune

Viziunea Fundatiei Progress este ca “small is beautiful” (ro.: “frumusetea sta in lucruri mici”), ceea ce inseamna ca activitatile sau interventiile punctuale pot avea un mare impact asupra oamenilor si a comunitatilor. De aceea motto-ul programelor fundatiei este: „Small steps, giant leaps!” (ro.: “Prin pasi mici, salturi uriase”).

In cei 18 ani de activitate, Fundatia Progress a implementat si continua sa implementeze proiecte (locale si nationale) axate pe consolidarea capacitatii locale, cetatenie activa, alfabetizarea digitala si inovarea sociala, ajutand grupurile vulnerabile (romii, tineri marginalizati, femei, persoane in varsta etc.) sa-si dezvolte noi competente si sa devina active in propriile comunitati.

In centrul abordarii noastre privind dezvoltarea stau bibliotecile judetene/locale ca hub-uri (puncte focale) de invatare pe tot parcursul vietii si centre de conectare comunitara a diferitelor grupuri sociale, in special a celor marginale.

  • I have worked with Progress Foundation because they are an absolutely reliable partner in our international projects. Participants from Progress Foundation are very well prepared concerning the subject of our cooperation (empowerment of vulnerable groups – girls/women) as well as they are strong personalities to stand for their own position and opinion. At the same time Progress Foundation represents real intercultural learning because of their open minded attitude and capacity to transfer differences into challenging leaning experiences. 

  • I really admire Progress Foundation for its original, courageous and meaningful idea of bringing democracy and civic activities into libraries. Thanks to that libraries become important spaces of POLITICAL CULTURE in their local communities. We keep finger crossed for this project and we look forward to implement it in Poland!

  • Progress Foundation does exactly what they say on the jar. They create a strong foundation to enable progress, whether it be the capacity of organisations to increase or the development of individuals not only to think outside the box, but to create a whole new space. I chose to work with Progress Foundation because of the commitment and passion and professionalism of their team. They understand the landscape in Romania and internationally. I am impressed both by the expertise and skills of their principals and by the resonance and power of their principles.  I look forward to the next opportunity to work with progress foundation again.

Stiri

Realitatea Virtuală și A...

Realitatea Virtuală și A...

04-07-2019

Realitatea Virtuală este noua...

Școala de Reporteri SDG a...

Școala de Reporteri SDG a...

30-06-2019

Școala de reporteri SDG, proi...

Educație și tehnologie ...

Educație și tehnologie ...

26-06-2019

Pe data de 25 iunie 2019, la M...

Strada Transilvaniei, nr 24, Cladirea alba, biroul 1, sector 1, Bucuresti, cod postal 010798

Tel

Email: office@progressfoundation.ro