Ora să ȘTIM: Laborator

May18

ACTIVITATE 7-10 ANI: ZIUA CÂND AU PLECAT CREIOANELE COLORATE

Categorii //Ora să ȘTIM

Zahăr, zahăr și iar zahăr! 🍬🍚 Astăzi, le poți da copiilor cantitate dublă de zahăr! Nu pentru a mânca, ci pentru a experimenta! 👩‍🔬 Vă invităm pe toți la un curcubeu dulce! 🌈🎨🤩

Vârsta: 7-10 ani

Titlu carte: Ziua când au plecat creioanele colorate 

Autor carte: Drew Daywalt
Ilustrator carte: Oliver Jeffers 

Obiectivul activității:

  • Învățăm și experimentăm cu culori 
  • Aflăm despre sentimente și prietenie

Materiale necesare:

  1. Creioane colorate
  2. Foi albe
  3. Apă
  4. Zahăr
  5. Colorant alimentar de diverse culori
  6. Pahare sau vase din sticlă
  7. Seringă sau o pipetă.

Preambul 

Adunați copiii în semicerc, arătați-le  cartea și întrebați-i: Ce vedeți pe copertă? 

Anunțați titlul și întrebați-i despre ce cred că e vorba în această carte?

Discutați cu copiii ce culori le plac cel mai mult și de ce. 

Sugestii sesiunea de citire

Citiți cartea și după prima pagină întrebați ce cred copiii că s-a întâmplat. Discutați cu cei mici despre ce desenează ei cu fiecare culoare menționată.

Dacă aveți creioane la îndemână încurajați-i să aleagă culoarea potrivită fiecărei scrisori. 

Sugestii sesiunea de activități 

  1. Invitați copiii să faceți împreună un curcubeu într-un pahar.
  2. Pregătiți un pahar mai mare și câteva mici, câte unul pentru fiecare culoare pe care vreți să o aveți în pahar. 
  3. Culorile și experimentul este bine să fie pregătite de copii, sub supravegherea voastră. 

Așadar culorile vor fi realizate astfel: 

  • pahar 1 – apă + colorant albastru
  • pahar 2 – apă + 2 linguri zahăr + colorant roșu
  • pahar 3 – apă + 4 linguri zahăr + colorant galben
  • pahar 4  – apă + 6 linguri zahăr + colorant verde
  1. În paharul mare unul dintre copii va turna compoziția din primul pahar.
  2. Apoi, un copil va lua pe rând, cu seringa, din fiecare pahar și va introduce încet compozițiile în paharul mare. Întâi cât dorește să pună din al doilea pahar, apoi din al treilea și apoi din al patrulea. 
  3. Veți obține o compoziție în care straturile sunt așezate pe diferite culori.
  4. Discutați cu copiii care ar fi explicația și ce cred ei că se întâmplă. 
  5. Introduceți în conversație cuvântul densitate. Compoziția care conține mai mult zahăr are o densitate mai mare și se va lăsa la fundul paharului, iar cea fără zahăr se va ridica deasupra celorlalte care conțin zahăr.

Idee de activitate propusă de Țîcu Victoria, Bibliotecar, Biblioteca Municipală  „Eugeniu Coșeriu” Bălți

Resurse suplimentare pentru adulți (bibliotecari, educatori, învățători, părinți, bunici):

http://activitybox.ro/index.php/category/activitati-stem/

🤝Programul Ora să ȘTIM este susținut de: Deutsche Telekom Stiftung

➡️Dă LIKE paginii noastre de Facebook și fii la curent cu activitățile și experimentele de la Ora să ȘTIM!👍

Stiri

BIBLIOTECILE PUBLICE CA HU...

BIBLIOTECILE PUBLICE CA HU...

14-04-2020

6 biblioteci din România, Rep...

Criza economică va distru...

30-03-2020

Criza în care deja a intrat s...

#CodamAcasa – Întâlnir...

#CodamAcasa – Întâlnir...

20-03-2020

În această perioadă, în ca...

Calea Plevnei Nr. 29, Et. 1, Ap. 3, sector 1, București, cod poștal 010221

Tel

Email: office@progressfoundation.ro