Ora să ȘTIM: Laborator

mai15

ACTIVITATE: URSULE BRUN, URSULE BRUN, TU CE VEZI?

Categorii //Ora să ȘTIM

Avem o provocare pentru tine și copii! 🙂 Hai să facem un curcubeu dulce!🌈

Mai întâi parcurgeți povestea 🐻 ”Ursule brun, ursule brun, tu ce vezi?”, scrisă de Bill Martin Jr. Arată-i copilului creioanele colorate, numește fiecare culoare și lasă-l să repete după tine. 🖍🖍🖍

Pentru încălzire, decupați și colorați câteva animăluțe.

🤩🏳️‍🌈 Iar partea grozavă începe imediat! Ai nevoie de apă, zahăr, colorant alimentar și pahare din sticlă! Urmărește pașii, experimentați și vă minunați!

Vârsta: 3-6 ani

Titlu carte: Ursule brun, ursule brun, tu ce vezi? 

Autor carte: Bill Martin Jr.
Ilustrator carte: Eric Carle

Obiectivele activității:

  • Învățăm și experimentăm cu ajutorul culorilor
  • Recunoaștem animale

Materiale necesare:

  1. imagini decupate cu animale,
  2. creioane colorate, 
  3. coli albe,  
  4. apă, 
  5. zahăr, 
  6. colorant alimentar de diverse culori, 
  7. pahare sau vase din sticlă, 
  8. seringă sau pipetă

Preambul 

Opțional puteți pregăti imagini decupate din fișe sau reviste cu animalele din carte. 

Adunați copiii în semicerc, arătați-le cartea și întrebați-i:

  • Ce vedeți voi în imagine? 
  • Ce culoare are acest urs?

Anunțați că veți lectura cartea care se numește „Ursule brun, ursule brun, ce vezi tu?”

Întrebați despre ce cred cei mici că e vorba în această carte?
Și oare ursul brun mai are el prieteni oare? Și toți sunt de culoare brună?

Sugestii sesiunea de citire

Citiți cartea și după prima pagină întrebați ce cred copiii că vede ursul. Apoi citiți și răspunsul ursului. Pentru dezvoltarea percepției și vocabularului e util să aveți discuții aproape la fiecare pagină. Discutați cu cei mici despre animalul/pasărea care este în imagine:

  • Ce culoare are; 
  • Cum arată?
  • De unde vine sau unde zboară?

La fragmentul unde se întreabă „Doamna profesoară, doamnă profesoară/ Dumneavoastră ce vedeți? Rugați-i pe copii să întrebe un alt adult din apropiere să le spună ce văd. 

Apoi copiii sunt rugați să se așeze la mese unde le veți da foi și creioane colorate pentru a desena animalul/pasărea preferat/ă din carte. Rugați-i să deseneze cu culoarea din carte a animalului/păsării. 

După ce desenează și pot recunoaște culorile folosite, veți continua cu un experiment legat de culori. 

Sugestii sesiunea de activități 

Invitați copiii să faceți împreună un curcubeu într-un pahar. Pregătiți un pahar mai mare și câteva mici, câte unul pentru fiecare culoare pe care vreți să o aveți în pahar. 

-pahar 1 – apă + colorant albastru

-pahar 2 – apă + 2 linguri zahăr + colorant roșu

-pahar 3 – apă + 4 linguri zahăr + colorant galben

-pahar 4 – apă + 6 linguri zahăr + colorant verde

În paharul mare turnați compoziția din primul pahar. Apoi, cu seringa luați pe rând din fiecare pahar (2,3 sau 4) și introduceți pe rând compozițiile în paharul mare. 

Veți obține o compoziție în care straturile sunt așezate pe diferite culori.

Explicație: Compoziția care conține mai mult zahăr are o densitate mai mare și se va lăsa la fundul paharului, iar cea fără zahăr se va ridica deasupra celorlalte care conțin zahăr.

Idee de activitate sugerată de Țîcu Victoria, Bibliotecar, Biblioteca Municipală  „Eugeniu Coșeriu” Bălți

Resurse suplimentare pentru adulți (bibliotecari, educatori, învățători, părinți, bunici):

http://activitybox.ro/index.php/category/activitati-stem/

🤝Programul Ora să ȘTIM este susținut de: Deutsche Telekom Stiftung

➡️Dă LIKE paginii noastre de Facebook și fii la curent cu activitățile și experimentele de la Ora să ȘTIM!👍

Stiri

Occupy Library 2020 –...

21-09-2020

București, 21 septembrie 2020...

BIBLIOTECILE PUBLICE CA HU...

BIBLIOTECILE PUBLICE CA HU...

14-04-2020

6 biblioteci din România, Rep...

Criza economică va distru...

30-03-2020

Criza în care deja a intrat s...

Calea Plevnei Nr. 29, Et. 1, Ap. 3, sector 1, București, cod poștal 010221

Tel

Email: office@progressfoundation.ro